Al jaren de HR afdeling van Livera
Livera, sinds 1969 een begrip in Nederland, werd in 2014 overgenomen door Chantelle Lingerie. Met die overname werd ook de keuze gemaakt de HR afdeling te outsourcen bij Negentigtien.
Over Livera
Livera is al ruim 50 jaar dé bodyfashion speciaalzaak van Nederland met ruim 100 winkels en een webshop. Livera heeft een naamsbekendheid van 97% en staat bekend om haar kwaliteit en expertise. Livera biedt een wisselende collectie in lingerie, bad- en nachtmode die ervoor zorgt dat je je als vrouw zelfverzekerd en mooi voelt.
HR outsourcing
Ruud Jacobse, al sinds 2012 directeur van Livera, besloot met de overname door Chantelle de HR afdeling te outsourcen en koos voor Negentigtien. "Livera was oorspronkelijk een franchiseorganisatie en wij zijn niet verantwoordelijk voor het HR beleid van onze franchisenemers", aldus Jacobse. "Inmiddels hebben wij ook een aantal eigen winkels waarbij HR natuurlijk een belangrijke rol speelt. We wilden de HR positie niet fulltime, maar wel professioneel invullen."
Sinds 2014 hebben vier opeenvolgende Negentigtien professionals de rol van HR manager bij Livera ingevuld voor een vast aantal van 8 tot 12 uur per week. Anouk is nu vijf jaar verbonden aan Livera en met haar als HR manager heeft Livera dus al lang een vast gezicht. De samenwerking stemt Ruud Jacobse tevreden. Hij ervaart dat ook in tijden van ziekte, zwangerschap of vertrek de continuïteit op zijn HR afdeling altijd is gewaarborgd.
Dit leidt ertoe dat Ruud Jacobse in 2019 besluit om ook de personeelsadministratie, salarisadministratie en verzuimcoördinatie van Livera bij Negentigtien onder te brengen. Inmiddels maakt Livera ook gebruik van het verlofregistratiesysteem Fooks van Negentigtien. Anouk blijft de HR manager die dit allemaal voor Livera regelt.